店舗営業時間

Open:13:00
Close:19:00
定休日:水曜日

>> Access Map

mobile site
店主のコーナー

ヤマベケイジの
たまには日記
店主BLOGはこちら

Tatsuya Yoshida and Martin Escalante / the sound of Raspberry

型番 LA-23842
販売価格 3,500円(税込)
購入数

RUINS/高円寺百景等のドラマー吉田達也と、メキシコのフリージャズ/ノイズサックス奏者マーティン・エスカランテが、2023年12月に東京・中野坂上のLive Bar ajaにて行ったライブセッションを録音して2025年にリリースされたアナログLPアルバム! 百戦錬磨の激しいドラミング(ドラムとシンセの同時演奏やヴォーカルも数曲あり)の吉田と、けたたましい信号音や動物の鳴き声のようなアルトサックスを放つマーティンの二人が空間を鋭く切り裂く超絶セッション!



「これこそ私たちに必要なものだ!この作品は、混乱しポピュリスティックでファシズム的なこの時代にこそ必要なJAZZだ!切迫感!集中力!ラディカル!唯一無二、核心をつく最先端、ざまぁ見やがれマ●ーファッ●ー!これこそが、私たちがより良く生きるために必要なすべてだ!ボルビトマグースジョン・ゾーンTG秋田昌美ハナタラシ…そのようでありながら、まったく似て非なるものだ!」
──マッツ・グスタフソン

サウンド・オブ・ラズベリーでは、伝説的な日本のバンド、ルインズの創設者でありドラマーである吉田達也が、メキシコのノイズ・サックス奏者、マーティン・エスカランテとタッグを組んだ。彼らは、短編から中編の歌曲のような一連の作品を共に演奏する。このデュオは、超ハイ・エネルギー・レベルで極限までコントロールし、激しくも外科的な正確さで各トラックを呼吸し、爆破し、叫び、そしてシンセサイザーを駆使して演奏する。エスカランテは、アルト・サックスに少し手を加えただけで、ペダルもエディットもポスト・プロダクション・エフェクトも一切使わず、耳障りなノイズの旋風、電光石火の速さで炸裂するブリープや鳴き声、非音楽的なトーンやテクスチャーを創り出す。

一方、吉田のドラミングは、ドラムとシンセやピアノを同時に演奏しながら、マグマのような言葉を発しないヴォーカルをとる場面もある。彼のインプロヴィゼーションのスタイルは構造的で整然としているかもしれないが、一瞬たりとも激しさを欠くことはない。100%即興演奏とは思えないほど、吉田のドラミングは瞬時に始まり/止まり、エスカランテの針のように鋭いひねりが加わっている。A面はアコースティックなドラム/サックス/ヴォーカル、B面は吉田によるシンセとピアノの要素が導入され、別次元のムードが漂う。未来派?ノイズ?プログレ?即興?カットアップ?何とでも呼ぶがいい。トマス・オレゴがイラストとデザインを手がけた、2匹の熊とピクルスの戯れに満ちた邪悪なシーンが描かれたスリーブに収められた限定盤LP(500枚)。
(WASH AND WEAR RECORDS)

「このレコードを50字以内で表すと…。原形質流動、狂気、不協和音、豊満、ゴージャス、悲劇的、華麗、深遠、渦、変幻自在、むち打ち、幼児性、精神屈折、中毒性、突然変異、急騰、機械化、派手、古風、ワームホール、発泡性、オーガズムトロン、暴力的、いななき、略奪、燃え立つ炎、核、ヒステリック、ゴージャス、ガス状、推進力、逃亡者、しなやか、同化、儀式的、痙攣的、吸引、無口、毒々しい、透明性、親密、有機的形態造形、ノンカロリー、感情欠如、対話的、快適、対立的、忘我、寄生、鼓腸、天才。」
──ジョー・ポッツLAFMSAirwayExtended Organ

"This is what we NEED! In these confused, populistic and fascist times — this is the JAZZ we need! URGENT! DEDICATED! RADICAL! Unique-face-peeling-cutting- edge- and- totally-in-your-face-MF! This is ALL we need for a better living! Think... Borbetomagus, John Zorn, TG, Masami Akita, Hanatarash... this is IT and yet, not at all alike!"
──Mats Gustafsson

"Absolutely blistering duo album. The sax sounds like it's laser-cutting its way through the atmosphere while the drums expand and contract the time/space around the sax. Hit after hit///make your head spin."
──Chris Corsano

On the Sound of Raspberry, Tatsuya Yoshida, drummer and founder of the legendary Japanese band Ruins, has teamed up with Mexican noise saxophonist Martín Escalante. Together they execute a series of short to medium length song-like pieces. The duo plays with extreme control at super high energy levels, breathing, blasting, screaming and synthing their way through each track with violent yet surgical precision. Armed only with his slightly modified alto saxophone, Escalante uses no pedals, edits or post production effects to create a disorienting whirlwind of harsh noise, lightning fast bursts of bleeps and squeals and non musical tones and textures, the urgency expressed in his tone is relentless.

On the other hand Yoshida's drumming leaves no stone unturned, at some moments playing drums and synth or piano while doing wordless Magma-like vocals all at once. His style of improvisation may be structured and neat but it does not for a moment lack intensity. It's hard to believe that this is 100% improvised music, Yoshida's drumming starts/stops on a dime and meets Escalante's needle sharp twists and turns. The A side is all acoustic drums/sax/vocals while the B side introduces synth and piano elements by Yoshida and takes the mood to another dimension. Futurism? Noise? Prog? Improvisation? Cut-up? Yes please. This is a limited edition LP (500 copies) packed in a sleeve that features a playfully evil scene between two bears and a pickle, illustrated and designed by Tomás Orrego.
(WASH AND WEAR RECORDS)

"This record in 50 words or less... Protoplasmic, maniacal, cacophonous, bodacious, gorgeous, tragic, opulent, profound, vortex, shapeshifting, whiplash, infantile, mind-bending, addictive, mutant, balloon folding, mechanized, Dayglo, archaic, wormhole, effervescent, orgasmatron, violent, bleating, predatory, flaming, nuclear, hysterical, gorgeous, gaseous, propelled, fugitive, pliable, diabolic, ritualistic, spasmodic, suction, uncouth, venomous, diaphanous, intimate, biomorphic, noncaloric, bovine, interactive, comforting, confrontational, glossalalia, parasitic, flatulent, genius."
──Joe Potts(LAFMS, Airway, Extended Organ)

Side A
1. worldless vocals
2. six simple saxophones
3. preeti little please machine
4. benign tenticulations
5. soft wear
6. visual product
7. pierre clementi in belle de jour
8. without a hat
9. ruggerio y almendra

Side B
10. the sound of raspberrie
11. nature's bottle service
12. besos desde las lagunas del alto
13. it's time for the puppet show!
14. [r̼̊]

Tatsuya Yoshida: drums, voice and electronics
Martín Escalante: saxophone, voice

Mixed by Tatsuya Yoshida
Mastered by Sebastián Tapia
Illustrations and layout by Tomás Orrego
Phonetic transcriptions by Nicole Marista Abboud
Recorded in Tokyo at live bar Aja in December of 2023
Thanks to Aja for the recording space and to Ian Steele for Wash and Wear's logo

Format:LP
Label:WASH AND WEAR (US)


 ▼View Cart

カートを見る

送料サービスの
お知らせ
オンラインショップで税込13,200円以上お買い上げの方には送料をサービス致します!
税込16,500円以上お買い上げで代金引き換え決済の方には、代引き手数料もサービスしちゃいます! 奮ってオーダー下さいませ!!!!!!!!!!!!!!!


 ▼New / Re-stock

 ▼Used / Rare